Oyun teorisi programlama yarışması

Online eğitim sitesi Brilliant Açlık Oyunları adında bir algoritma yarışması düzenliyor. Yarışmada, yazdığınız program tekrarlanan bir oyun içindeki bir oyuncu olarak diğer programlarla beraber çalışacak, rekabet edecek, ve hayatta kalmaya çalışacak.

Programlar, topluca bir kabile olarak bir arada yaşayan bireyler gibi davranacaklar. Bireyler çift olarak ava çıkıyorlar. Eşleştirildiğiniz zaman ava çıkma veya yan çizme haklarınız var. Yan çizerseniz bedavadan karnınız doyar, ama itibar puanınız düşer.

Her turda, programınız bütün diğer programlarla birer kere eşleşerek ava çıkacak. Her turun başında, partnerlerinizle işbirliği mi yapacaksınız yoksa yan mı çizeceksiniz, itibar puanına göre karar vereceksiniz. Diğer oyuncularla ilgili başka bir bilgiye ulaşamıyorsunuz. Daha önce yan çizmişler mi, hatta sizinle daha önce eşleştiklerinde ne yapmışlar, bilemiyorsunuz.

Turun sonunda yiyeceği sıfırın altına düşen program elenir. Geri kalanlar yeni bir turda tekrar eşleşerek devam eder. Oyun bittiğinde en çok yiyeceği olan kazanır.

Yarışmanın kuralları ve programlama talimatları burada. Programın Python ile yazılması gerekiyor. Sık sorulan sorular ve tartışma sayfasında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Son katılma tarihi 18 Ağustos.

Problemdeki asıl zorluk iyi bir strateji bulmakta. Stratejiyi belirledikten sonra programı yazmak kolay. Buraya kadar işlediğimiz Python bilgisiyle bu yarışmaya katılacak bir program yazabilirsiniz.

Kolay gelsin.

Yorum bırakın